سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون گفته خوارج را شنید که حکومت جز از آن خدا نیست ، فرمود : ] سخن حقّى است که بدان باطلى را خواهند . [نهج البلاغه]
خبر های تک پیشتاز هنر*حامد بهداد*

باید به سینمای بین المللی راه پیدا می‌ کردم
 بهداد سطح کارش را بالاتر از استانداردهای سینمای ایران می‌داند و مدعی است که در سطح سینمای جهان هم می‌تواند بدرخشد. او در گفت وگو با روزنامه شرق می‌گوید: من بازیگر قوی‌ای هستم. باید به سینمای بین‌المللی راه پیدا می‌کردم. عمری است دلگیر از کارهایی هستم که اتفاق نیفتاده و باید می‌افتاد. این هم یکی از همین موارد است.
بهداد توانایی‌های برخی از بازیگران خارجی را زیر سوال می‌برد و می‌گوید:  من اینو محکم به شما و غول منتقدها می‌گم، که بازیگرهای خارجی، کار خاصی نمی‌کنن جز استثناهاشون. امکانات اون‌ها با ما قابل مقایسه نیست.
او با تاکید بر این که توان و انرژی مطرح شدن در سینمای جهان را دارد، این سوال را مطرح می‌کند:  «پس چرا امکاناتش فراهم نیست، تا در عرصه بین‌المللی یک بازیگر محسوب شوم؟» وقتی خبرنگار «خورشید نیم روز»  از او می‌پرسد:  پس یقین دارید که می‌توانید روبه روی مطرح‌ترین هنرپیشه‌های دنیا بازی کنید؟ پاسخ می‌دهد: ایمان دارم، تشنه فرصتم. اگر امکاناتش بود ثابت می‌کردم که می‌توانم.


داورها با جایزه ندادن به من خودشان را زیر سوال بردند

بهداد بارها و بارها از جشنواره فیلم فجر و خانه سینما برای فیلم‌های «بوتیک»،  «روز سوم»،  «کافه ستاره» و... نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل شده است. اما هر بار دست خالی به خانه برگشته است. او چندین بار به این نکته اعتراض کرده است که سوءداوری‌ها باعث شده بود تا زحماتش در فیلم‌هایش دیده نشود. او در گفت وگو با نشریه «رویش» می‌گوید:  نمی‌دانم جوایز را براساس قضاوت یک سری کارشناس می‌دهند یا این که جایزه بردن از روی نوبت است! اگر به نوبت باشد، فکر می‌کنم مدت‌هاست از نوبت من گذشته است.
اگر هم به «کارشناسی» داوران مربوط باشد، یا حقیقتا من سزاوار نبوده ام یا این که باید در کارشناسی و سلیقه داوران شک کرد! اما اظهارنظر جالب بهداد مربوط به صحبت‌هایش با ماهنامه «نسیم»  می‌شود که گفته است: «حمید سمندریان استاد تک تک همه این داوراست. به من می‌گه آهای دیوونه! سمندریان از این باج‌ها به کسی نمی‌دهد. همیشه می‌زنه پشتم و می‌گه این بهترین شاگردمه. داورا خودشونو بردن زیر سوال.» 



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط زهرا.ق 89/6/8:: 2:35 صبح     |     () نظر